Ansökan om ersättning för förstörda glasögon och kläder

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Så här ansöker du

Klicka på Starta e-tjänst ute till höger. Följ sedan stegen i e-tjänsten. Antalet steg visas lite längre ner på den här sidan, under rubriken Du kommer gå igenom följande steg.

Var noga med att fylla i alla steg innan du skickar in din ansökan. Observera att en kvittens visas när ansökan är inskickad. När du ser kvittensen för din ansökan, kan du välja att ladda ner den i digital form. 

Vad händer efter ansökan?

När du fyllt i alla steg i e-tjänsten kommer du få ett bekräftelse-mail till den e-post du angett. Handläggningstiden varierar, beroende på vad ditt ärende gäller. När ditt ärende hanterats får du i de allra flesta fall återkoppling via mail, telefon eller här på Mina sidor.

Efter att ärendet avslutats kommer det inte längre synas via Mina sidor. Anledningen till detta är att gallring måste ske, enligt GDPR. 

Vid behov av hjälp med registrering

OBS! Har du skyddad identitet, ring alltid nedanstående instans!

Det går att få hjälp att använda e-tjänsten. Detta gäller för dig som:

  • inte har något bankID
  • vill vara anonym

Ta kontakt med barn- och utbildningens förvaltningstelefon: 0521-72 11 04, telefontid 10:00-12:00. 

Mer information

Barn i förskola, pedagogisk omsorg samt elever tom årkurs 9 som får sina glasögon eller kläder förstörda eller skadade under vistelsetid i förskola och skola kan ansöka om ett bidrag från Samstiftelse 3.
Ersättningen gäller glasögon och kläder som blivit förstörda eller skadade inom skoltid eller på färd till och från skolan.

Observera att ersättningen ej täcker förlorade eller tappade kläder eller glasögon.

För ansökningar gjorda under december - maj kommer underrättelse om beslut under juni månad.
För ansökningar gjorda under juni - november kommer underrättelse om beslut under december månad.

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa